Avrupa Birliği tarafından finanse edilen, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü ve Dünya Bankası koordinasyonunda yürütülen Sosyal Girişimcilik, Güçlendirme ve Uyum Projesi (SEECO) kapsamında sağlanacak mali desteklere ilişkin başvurular alınmaya başlanmıştır.
Programın Adı: Sosyal Girişimcilik, Güçlendirme ve Uyum Projesi (SEECO)
Programın Genel Amacı: TRC3 Bölgesi’nde (Mardin) sosyal girişimcilik odağında kadınların ve gençlerin sosyo-ekonomik yönden güçlendirilmesi ve toplumsal uyumun sağlanmasıdır.
Programın Öncelikleri
Öncelik 1: Yenilikçi sosyal girişimcilik projelerinin hayata geçirilmesi veya geliştirilmesi,
Öncelik 2: Çevresel ve sosyal sorunların çözümüne katkı sağlayan kadın ve genç girişimciliğinin teşvik edilmesi,
Öncelik 3: Kadınlar, gençler ve engelliler gibi dezavantajlı kesimlerin ekonomik faaliyetlere katılımlarının sağlanması,
Öncelik 4: Misafir ve ev sahibi topluluk üyelerinin sosyal girişimlerde iş birliği yapmaları yoluyla sosyal uyumun teşvik edilmesi
Hedef Grup
En az bir yıldır faaliyet gösteren (21 Kasım 2023 ve öncesinde kurulmuş), kapasitesini artırarak işini geliştirmek ve büyütmek isteyen ve bu amaca ulaşmak için aldığı destek ile kadın ve genç istihdamına katkı sağlayacak Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ve Geçici Koruma Altındaki Suriyelilere ait işletmelerdir. Bu kapsamda sahibi kadın olan ya da 18-29 yaş arasındaki genç kadın ya da erkeklere ait olan işletmeler ile yoğun olarak kadın istihdam eden işletmeler desteklenecektir.
Programda Sağlanacak Destek Miktarı
Asgari Hibe Tutarı: 5.000 Avro
Azami Hibe Tutarı: 25.000 Avro
(Destek tutarları KDV hariçtir. KDV, faydalanıcılar tarafından ödenecektir.)
Başvuru ve Uygulama İlleri: TRC3 Bölgesi (Mardin)
Proje Uygulama Süresi: 6 ay
Uygun Başvuru Sahipleri
Programa Katılım için Ön Koşullar:
● Başvuru sahipleri en az bir yıl önce (21 Kasım 2023 ve öncesinde kurulmuş) Mardin ilinde kurulmuş yasal olarak kayıtlı işletmeler ve üretici kooperatifler olmalıdır.
● En az bir yıl önce TRC3 Bölgesi dışında kurulmuş ve Mardin ilinde çağrı açılış tarihi itibariyle kayıtlı yasal şubesi bulunan işletmeler de programa başvuru yapmaya uygundur.
Alt Hibe Programı İlan Tarihi: 21.11.2024
Alt Hibe Programı Son Başvuru Tarihi: 6 Aralık 2024 Saat: 17.00
Alt Hibe Programı Tahmini Zaman Çizelgesi*
Alt Hibe Başvurularının Alınması: 21 Kasım – 6 Aralık 2024
Başvuruların Uygunluk Kontrolleri ve İş Planı ve Satın Alma Planlarının Değerlendirilmesi: Aralık, 2024
Seçilen Projelerin Duyuru Tarihi: Aralık, 2024
Faydalanıcılarla Sözleşme İmzalanma Tarihi: Aralık, 2024
*Not: Gösterge niteliğindeki bu zaman çizelgesi, Sözleşme Makamı tarafından uygulama esnasında güncellenebilir. Güncel tarihler için https://seeco.gov.tr ve https://www.dika.org.tr/ web sitelerini takip ediniz.
Alt Hibe Programının Aşamaları
Adım 1: Projenin duyurulması ve potansiyel faydalanıcıların bilgilendirilmesi,
Adım 2: Teknik yardım masaları ve bilgi günleri aracılığıyla potansiyel
faydalanıcılara iş planlarını ve bütçe/satın alma planlarını hazırlamaları için koçluk desteği verilmesi ve başvuru hazırlıklarında destek olunması
Adım 3: Çevrimiçi başvuruların alınması
Adım 4: Gelen başvuruların uygunluk kontrolünden geçirilmesi,
Adım 5: Başvuruların değerlendirme komitesine sunulması ve hibe faydalanıcılarının belirlenmesi,
Adım 6: Desteklenecek işletmelerle hibe sözleşmesinin imzalanması,
Adım 7: İş planı ve satın alma planında sunulan ve sözleşme sırasında mutabık kalınan alımların (makine, teçhizat vb.) yapılması
Adım 8: Kapasitenin geliştirilmesine yönelik mentorluk desteğinin verilmesi, hibenin etkisinin raporlanması.
Adım 9: İzleme sürecinin altı ay yürütülmesi
Öncelikli Sektörler: Programda sosyal fayda sağlayacak her alandan başvurular kabul edilmekle birlikte, Proje kapsamında bölgede yürütülen ihtiyaç ve pazar analizine uygun olarak gıda, mobilya, el sanatları ve yöresel ürün imalatına yönelik başvurular önceliklendirilecektir.
Sektörel çeşitlendirme amacıyla tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon sektörüne yönelik projeler çağrı kapsamında desteklenmeyecektir.
Başvuru Sırasında Talep Edilen Belgeler
1. İş Planı
2. Satın Alma Planı
3. İmzalı taratılmış KDV Taahhütnamesi
4. Son yıla ait (2023) gelir vergisi beyannamesi veya kurumlar vergisi beyannamesi veya mali müşavir onaylı bilanço ya da mizan
5. Güncel Oda Sicil ve Faaliyet Belgesi (Ticaret ve Sanayi Odalarından, Esnaf ve Sanatkarlar Odalarından veya ilgili Meslek kuruluşundan son 3 ay içinde alınmış)
6. Teknik Şartname ve Proforma Faturalar* (1000 Euro ve altı için bir adet, üstü için en az 3 adet)
*Teknik Şartname: Ürünün teknik özelliklerinin yazılı olduğu dokümandır. Üretici firmadan talep edilebilir veya web sitesinden alınabilir.
Proforma Fatura: Henüz teslim edilmemiş, satın alınmamış mal veya hizmetlere yönelik bir taahhütü içeren ön satış faturasıdır.
Anılan belgelerin eksik veya yanlış yüklenmesi durumunda başvuru reddedilecektir.
Başvuru sürecindeki tüm sorular için bilgi.seeco@dika.org.tr adresine e-posta gönderebilir, 0542 614 38 70 numaralı telefonu arayabilirsiniz.