Şırnak Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Faik Buğday ile Ofis Uzmanı Arzu Karaarslan Şırnak’ın gelişmesi açısından son derece önemli olan Yeni Şırnak-Cizre Karayolu yapım çalışmaları konusunda proje yüklenicisi Nurşah İnşaat yetkililerinden Genel Koordinatör Cihan Saltık ile Şantiye Sorumlusu Elvan Kolcu’dan detaylı bilgi aldılar. Yeni yol güzergahının başlangıçtan bugüne kadar geçirdiği aşamalar ve gelinen son durum hakkında bilgi alan ofis çalışanları, Firma Yetkilileri ile birlikte yeni yol güzergahındaki tünelden Cizre’ye geçtiler.
Şırnak Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Faik Buğday konu ile ilgili olarak; yolların medeniyet ve kalkınmanın en önemli göstergelerinden biri olduğunu, yol olmadan yatırımcı çekmekte zorlandıklarını söyledi. Yeni teşvik yasasında Organize Sanayi Bölgelerinde yatırım yapmak çok cazip olduğu halde, Şırnak Organize Sanayi Bölgesi parsellerine talebin az olduğunu onun için Şırnak-Cizre Karayolunun erken tarihte bitirilmesinin çok önemli olduğunu belirtti. Buğday, şu anda kullanılmakta olan ve Kasrik boğazı üzerinden gelen 46 Km’lik Şırnak – Cizre karayolunun yapılacak olan Cizre ve Kızılsu Barajları nedeniyle sular altında kalacağını; yeni yolun Kere Sırtları, Megane Kalesi, ve Cudi üzerinden 10 km kısalarak 36 Km’ye düşeceğini belirtti. Yetkililer; yolun çift gidiş ve çift geliş olmak üzere 10 metrelik 2 yön şeklinde olacağını, yolda 700 mt uzunluğundaki çift taraflı tünelin bitirildiğini 750 mt uzunluğunda olan 2. Tünel ve 340 mt uzunluğundaki viyadük’ün yapım çalışmalarına başlanacağını, ve bu tünellerin TRC3 Bölgesi’nin ilk tünelleri olduğunu vurguladılar.
Buğday “Ajans olarak Yönetim Kurulu Üyemiz olan Şırnak Valisi ile yaptığımız toplantılarda, Valimizin Şırnak–Cizre karayolunun erken tamamlanması için yoğun gayret gösterdiklerini, vatandaşlarımız ve paydaşlarımız için çok önemli olan bu yolun, Şırnak-Van karayolu ve Şırnak Havaalanı’nın erken hizmete girmesi için yaptıkları çalışmalardan dolayı kendilerine şükran borçluyuz” dedi.
Proje yüklenicisi şirketin yetkilileri, projenin Eruh ve Uludere bağlantı yolları ile toplamda 49 km’lik yol yapımını kapsadığını ancak, projenin revize edildiğini bunun içinde bakanlık onayının beklendiğini ifade ettiler. Projenin ilk halinde bir tünel olduğunu belirten Şantiye Sorumlusu Kolcu, eski projede yer alan 7 tane virajın bertaraf edilmesi ve eğimin düşürülmesi için projeye yeni bir tünel ve viyadük eklendiğini ifade etti. Yetkililer şu anda 60 kişinin istihdam edildiği yol yapımında; tünel inşasını yapan taşeron firmanın işçileri de dahil edildiğinde, yaklaşık çalışan sayısının 250 kişi olacağını ifade ettiler.
Proje yetkililerinden alınan bilgiye göre yolun, projedeki revizyondan dolayı 2014 yılında hizmete gireceğinin öngörüldüğü bildirildi.