Loading...
Mardin Bulguru için El Ele Verdik 03 Aralık 2016 | 00:00
Ajansımız, Kızıltepe Ticaret Borsası ile Kızıltepe Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğiyle Sirha İstanbul Fuarı’nda Mardin Bulguru tanıtıldı.

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen SİRHA İstanbul buluşmaları otel, restoran ve yiyecek, içecek sektörünü uluslararası platformda İstanbul Kongre Merkezi’nde bir araya getirdi. Ajansımızda, Mardin Kızıltepe Ticaret Borsası ile Kızıltepe Ticaret ve Sanayi Odası işbirliği çerçevesinde Mardin bulgurunun tanıtımını hazırlanan çeşitli bulgur yemeklerinin misafirlere servis edilmesi şeklinde sıcak bir ortamda gerçekleştirdi.

Fuardaki standımıza sektör profesyonellerinin ve temsilcilerinin yanı sıra özellikle yemek sektörünün otoriteleri olan gurmeler yoğun ilgi gösterdi. Mardin bulgurunun hikâyesi ve yemeklerde kullanımına ilişkin yerel bilgiler uygulamalı şekilde yapılıp tanıtılarak ziyaretçilere servis edildi.

Fuarda hazır bulunan Ajans Genel Sekreterimiz Yılmaz Altındağ “Bölgemizde öne çıkan yöresel ürünlerin markalaşarak ulusal ve uluslararası piyasalarda yer edinmesini çok önemsediklerini ve bunun içinde coğrafi işaretler başta olmak üzere tanıtıma yönelik etkin bir işbirliğini yereldeki paydaşlar ile birlikte hayata geçirmenin gayreti içerisindeyiz. Mardin bulguru bu açıdan tarım, sanayi ve hizmetler sektöründe ciddi şekilde yol alabileceğimiz ürünlerin başında gelmektedir” dedi.

Mardin Bulguru Markalaşarak Ulusal ve Uluslararası Piyasalara Girecek.!

Mardin Bulguru projesi Ajansımızın teknik desteğiyle hazırlanan, Ekonomi Bakanlığı tarafından “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi” programı kapsamında desteklenerek Mardin OSB tarafından uygulanmaktadır. URGE Projesi yurt dışına açılmayı destekleyecek şekilde ulusal piyasalarda yer edinmeyi sağlamak amacıyla Metro, Migros ve Eatly gibi büyük market zincirleriyle görüşmeler sağlanarak, Mardin bulgurunun bu marketlerin raflarında yer alması için ön anlaşmalar yapıldı.

SİRHA İstanbul buluşmalarında gıda sektörünün bütün ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefleyen yenilikçi bir üslupla, Türkiye’den ve dünyadan 450’den fazla katılımcı, pazar temsilcisi ile profesyonel sektör çalışanı bir araya gelerek deneyimlerini paylaşma imkânı buldular.