Ajansımız, Karacadağ Kalkınma Ajansı ve İpekyolu Kalkınma Ajansı iş birliğiyle, GAP BKİ öncülüğünde yürütülen Mezopotamya Tanıtım ve Markalaşma SOP’u kapsamında, Meksika’dan gelen seyahat acenteleri temsilcilerini Mardin’de ağırladık.
Mezopotamya turizm destinasyonunun tanıtılması amacıyla, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde faaliyet gösteren Ajansımız, Karacadağ Kalkınma Ajansı ve İpekyolu Kalkınma Ajansı ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı öncülüğünde yürütülen “Mezopotamya Tanıtım ve Markalaşma Sonuç Odaklı Programı” kapsamında Amerika Kıtası ülkelerinden olan Meksika’nın seyahat acenteleri temsilcileri Mardin’in tarihi ve turistik yerlerini ziyaret ettiler.
Mezopotamya Bölgesi Tanıtım Programı kapsamında, bugüne kadar birçok farklı ülkeden pek çok turizm acentesi bölgeye davet edilerek bölgenin tarihi ve kültürel güzellikleri tanıtıldı. Mardin’in ardından, Şanlıurfa ve Gaziantep illeri de ziyaret edilerek bu kapsamda bölgeye turlar düzenlenmesi amacıyla çalışmalar yapılacaktır.
Mezopotamya Tanıtım ve Markalaşma Sonuç Odaklı Programı
2019 yılı mayıs ayında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü tarafından “Kalkınma Ajansları Eşleştirme Programı” başlatılmış ve bu program ile, belirli sektör ve temalarda çalışmaları bulunan veya çalışma yapmayı amaçlayan ajansların birbirleriyle eşleştirilerek iyi uygulamaların yaygınlaştırılması, başarısız uygulamalardan edinilen derslerin paylaşılması ve yeni fikirler ile ortak projelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu kapsamda Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde bulunan Dicle Kalkınma Ajansı, Karacadağ Kalkınma Ajansı, İpekyolu Kalkınma Ajansı ile Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi (GAP BKİ) turizm temasıyla eşleştirildi. 2019 yılından bu yana GAP Bölge Kalkınma İdaresi koordinatörlüğünde Dicle, Karacadağ ve İpekyolu Kalkınma Ajansları Mezopotamya Tanıtım ve Markalaşma Sonuç Odaklı Programı’nı yürütmektedir.
Programın hedefi, Mezopotamya turizm destinasyonunun küresel ölçekte markalaşma, tanıtım ve pazarlama çalışmalarının yapılması; doğal, tarihi ve kültürel değerlerini koruma, kullanma dengesi gözetilerek turizme kazandırılması; çeşitli tematik turizm rotalarının geliştirilmesi, stratejik sektörlerden olan kültür ve turizm sektörlerinde kurumsallaşma ve hizmet kalitesinin artırılmasıdır.