Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla, “GAP Bölgesi Turizm Tanıtım ve Markalaşma Projesi” kapsamında, Türkiye'nin destinasyon odaklı ilk bölgesel turizm markası “Mezopotamya” tanıtıldı.
Güneydoğu Anadolu Bölgesinin turizm potansiyelini tüm dünyaya tanıtmak amacıyla Bölge’de faaliyet gösteren Dicle, Karacadağ ve İpekyolu Kalkınma Ajansları ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi işbirliğiyle "Mezopotamya" markası oluşturuldu.
Markanın tanıtılması amacıyla Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi’nde gerçekleştirilen toplantıya, Şanlıurfa Valisi Abdullah Erin, AK Parti Şanlıurfa Milletvekilleri Zemzem Gülender Açanal ile Mehmet Ali Cevheri, Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Zeynel Abidin Beyazgül, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı Fatma Şahin, GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkan Vekili Mehmet Açıkgöz ile Ajans Genel Sekreterimiz Dr. Ahmet Alanlı, Karacadağ Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Hasan Maral ve İpekyolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Burhan Akyılmaz katıldı.
Mezopotamya'nın tarihin her döneminde insanları kendisine çekmiş ve sayısız medeniyete ev sahipliği yapmış kadim bir bölge olduğunu vurgulayan Bakan Varank, bölgenin tarihine ilişkin bilgi verdi. Kendine özgü güzellikleri anlatmakla bitmeyen toprakları, dünyanın sayılı turizm destinasyonları arasına sokmak için kolları sıvadıklarını belirten Varank, "Kültür ve Turizm Bakanlığımız ile bugün tanıtımını yaptığımız Türkiye'nin destinasyon odaklı ilk turizm markasını, yani Mezopotamya markamızı oluşturduk. Bu sayede, kültürel ve doğal mirası koruyarak, Mezopotamya’yı küresel bir marka haline getirip insanların zihnine kazımak, daha çok insanın buraları ziyaret ederek unutulmaz anılar biriktirmesini sağlamak istiyoruz. Böylece turizm gelirlerini artırmayı, yeni istihdam olanakları ortaya çıkarmayı ve bölgedeki kalkınmanın hızlanmasını amaçlıyoruz." dedi.
Kapsayıcı Bakış Açısı
Global bir marka oluşturmanın birçok parametreyi bir arada düşünmeyi gerektirdiğini ve uzun vadeli stratejik bir iş olduğunu dile getiren Bakan Varank, GAP İdaresi ve kalkınma ajanslarıyla markalaşma konusunda kapsayıcı ve profesyonel bir bakış açısı geliştirdiklerini anlattı.
Web Sitesi ve Mobil Uygulama
Varank, saha çalışmalarından topladıkları verilerle tematik kent içi ve bölge rotalarını belirlediklerine değinerek, "Belirlenen bu rotalar, oluşturduğumuz web sitesi ve mobil uygulamaya aktarıldı. Türkçe ve İngilizce sosyal medya hesapları oluşturuldu. Mezopotamya’daki etkinlik, deneyim, gastronomi ve konaklama noktalarının interaktif haritalarını, 35 kent rotasını, 9 tematik rota ve seyahate dair ipuçlarını barındıran bir web sitesi oluşturduk. Şu anda sitemizde Türkçe ve İngilizce içeriklerle ziyaretlerine hizmet sunuyor. İnşallah kısa süre içinde dil çeşitliliğini de artıracağız." şeklinde konuştu.
Mezopotamya Gezi Rehberi
Bu içeriklere mobil cihazlarından ulaşmak isteyenlerin "Mezopotamya Gezi Rehberi"ni uygulama mağazalarından indirebileceklerini anlatan Varank, içeriklerin zamanla daha da zenginleştirileceğini söyledi.
Ulusal Medya Görünürlüğü
Bakan Varank, Mezopotamya markasının tanıtım çalışmalarında kullanılacak hikâyelerin ve filmlerin çekimlerinin büyük oranda tamamlandığını belirterek, markanın uluslararası ve ulusal medya görünürlüğünü ve bilinirliğini artıracak, bölgenin avantajlarını ön plana çıkaracak faaliyetleri de yürüteceklerini bildirdi.
Destansı Topraklarla Bağ
Yurt içi ve yurt dışı menşeli birçok gazete, dergi, TV, internet ve billboardlarda Mezopotamya destinasyonunun tanıtımını yapacaklarını söyleyen Varank, "Gazeteci, turizm dergisi yazarları ve sosyal medya elçilerinden oluşan heyetleri buraya davet edip yerinde tanıtım çalışmaları yapacağız. Önemli kültür ve turizm merkezlerini ziyaret eden heyetlere Mezopotamya markasının sahip olduğu güzellikler hakkında detaylı bilgilendirmeler yapacağız. Bu sayede daha çok kişinin bu destansı topraklarla bağ kurmasını sağlayacağız." ifadelerini kullandı.
Yerel Kalkınma
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile bölgenin potansiyelini yerel kalkınmayı da harekete geçirecek şekilde Mezopotamya markasıyla çok daha iyi bir şekilde tanıtacaklarını vurgulayan Varank, "Mezopotamya markasını gerçek bir dünya markası haline getireceğiz. Buranın turizmden aldığı payı çok daha fazla artıracağız. Bu bölgeye dünyanın dört bir yanından turistler gelecek ve bu muhteşem coğrafyayı ülkelerine döndüklerinde anlatacaklar." şeklinde konuştu.
Turizm Çeşitliliği
Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy da, GAP Bölgesi Turizm Odaklı Tanıtım ve Markalaşma Projesi'nin Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerini kapsadığını belirterek, bu bölgenin Türkiye'nin sahip olduğu turizm çeşitliliğini yansıttığını söyledi.
“Mezopotamya” Rotası
Mezopotamya markasının çok önemli olduğuna inandığını vurgulayan Bakan Ersoy, "Türkiye açısından bizim aslında turizmi 81 vilayete yayma çalışmamız var, burada ben ilk göreve geldiğimde belirtmiştim. Bunu hızlı şekilde değerlendiren bölge siz oldunuz. Önemli olan şehirleri rotalar halinde birleştirmek, burada biz 4-5'li rotalar planlarken siz 9 il birleştiniz çok güzel bir Mezopotamya destinasyonu bölgesi ve rotası oluşturdunuz. Bence Türkiye'nin dünyada çalıştığı bölgesel tanıtım operasyonu için ilk ve örnek bölge oldunuz." şeklinde konuştu.
Açılış konuşmalarının ardından Bakanlar Varank ve Ersoy ile markanın paydaş kuruluşları hazırlanan ortak protokolü imzaladıktan sonra program sona erdi.